Akustyka w biurze: przytulne miejsce pracy sprzyja jej efektywności

W każdym biurze wyróżnić można dwa rodzaje hałasu hałas tła i hałas przerywany. Panuje przekonanie, że pewien poziom hałasu w tle jest w porządku - jest to związane z pracą, ponieważ ma się z nim styczność na co dzień (podstawowa wartość hałasu przeciętnego dnia w pracy). Przerywane hałasy są inne.

Mowa tutaj o np. rozmowach telefonicznych przeprowadzanych w budkach telefonicznych do biur. Kolejny szczegół to zwyczajne rozmowy współpracowników, które nie są naturalną częścią codziennej pracy. Są nieproszone - po zakończeniu rozmowy lub zatrzymaniu się danej osoby, na jakiś czas znów jest cicho, aż ktoś inny zadzwoni lub zacznie zachowywać się głośno. Kabiny akustyczne znacznie ułatwią codzienną pracę. Dlaczego miałoby nas to obchodzić? Przecież jestem we własnym biurze, więc dlaczego miałoby mnie obchodzić, że inni ludzie mają problemy z koncentracją? Dlaczego ktoś miałby się tym przejmować? Cóż, to proste. Każdy próbował dzielić biuro, ale tylko jedna osoba może z niego skorzystać w danym czasie - więc tyczy się to wszystkich! Zatem nawet jeżeli już nie czujemy, że mamy prawo narzekać na rozmowy innych ludzi albo dzwoniące telefony, mamy prawo narzekać, gdy przeszkadzają nam one w koncentracji. Zadbanie o kabiny akustyczne, budki telefoniczne do biura czy inne elementy usprawniające codzienną pracę w głośnych biurach wpłynie pozytywnie na codzienną pracę wszystkich. Budki telefoniczne do biura mogą natomiast wyszukać umiejscowienie w miejscach, w których dosłownie głośne rozmowy nie będą nikogo rozpraszać.
Zobacz: budki telefoniczne do biura.