Projektowanie logotypu firmowego

Coraz więcej klientów biznesowych korzysta z usług doświadczonych agencji reklamowych, które w głównej mierze przygotowują identyfikację wizualną dla firmy. Bardzo ważnym elementem takiej identyfikacji jest tworzenie logotypu, który stanowi bazę tożsamości wizualnej firmy. Logotyp powinien wyróżniać się takimi cechami jak oryginalność, unikatowość, jak również prosta budowa, która jest łatwa do zapamiętania.

Bez wątpienia bardzo istotnym elementem jest także odpowiednie dobranie kolorów, które będą nawiązywały do danej firmy, jej działalności czy jej branży. Jak się zatem okazuje, opracowywanie identyfikacji wizualnej firmy jest misją, które wymaga wiedzy z różnorakich dziedzin. Identyfikacja wizualna firmy - logotyp Bez wątpienia to właśnie logotyp firmy jest bardzo ważnym elementem tożsamości wizualnej, a zatem projektowanie logo musi uwzględniać zarówno cele biznesowe, jak również założenia marketingowe zleceniodawcy. Opracowywanie logotypu wymaga przed przystąpieniem do prac twórczych prześledzenia rynku, profilu działalności firmy, jak też szczegółowym zapoznaniu się z wytycznymi zleceniodawcy, jak też jego celami marketingowymi, które dzięki spójnej identyfikacji wizualnej woli osiągnąć. Na szczęście agencje reklamowe specjalizują się zarówno w tworzeniu brandu, jak też rebrandingu firm już istniejących. Warto być świadomym o tym, że projektowanie logotypów wymaga także umiejętnego korzystania z dostępnych narzędzi, na przykład takich jak program graficzny do grafiki wektorowej. Agencje reklamowe przygotowują nie tylko zasadniczy wariant logotypu wybranego przez klienta, niemniej jednak także wersje uzupełniające, które wraz z księgową zn aku stanowią ogół tożsamości wizualnej. Księga znaku podaje wytyczne dotyczące stosowania elementów identyfikacji wizualnej na przykład na materiałach promocyjnych czy biurowych.
Polecana strona: projektowanie logotypów.